onsdag 2 februari 2011

Kokböcker

Det har varit mager med uppdateringar för jag har varit på semester i Thailand. Så mycket god mat har det blivit. Projektet här hemma blir att försöka laga massamancurry och fruktshakes. Och så har jag druckit thaijitos, det är som mojitos fast med tahibasilika också. Superbt!



Både jag och min sambo har rätt många böcker. Mina romaner i pocketform skänker jag oftast bort när jag läst dem men mina kokböcker ligger mig så varmt om hjärtat och de håller ju på ett annat sätt. De fyller nästan hela min halva av bokhyllan.

Sambon tyckte jag skulle räkna dem häromdistens. Då hade jag 52. Nu har jag 53. Nya tillskottet är en present från svärmor. Den underabar boken "Hemma hos Melker Andersson". Jag bläddrade lite mer i den igår innan jag skulle lägga mig, men jag var tvungen att sluta för saliven började rinna till! Så mycket goda recept!

Jag tänkte att jag ska recensera den och provlaga några recept i veckan. Det som lockade mest var kryddad bloddpuddingspytt, sallad med lätt halstrad tonfisk, asiatiska köttbullar och räkrullar. Det fanns så mycket gott!

Jag återkommer med utlåtande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar