torsdag 30 december 2010

Vill ha!



Jag har inte hakat på den stora surdegstrenden. Jag försökte men är för dålig på att hålla koll på tider och att ägna surdegen den kärlek och uppmärksamhet den kräver, och förtjänar! Det hela har löst sig bra ändå eftersom mitt surdegsbrödsbehov mättats fint genom en kär patients försorg. Nästan var gång han kommer har hans hustru skickat med hembakat. Och i julas toppade hon med knäck och underbar pepparmintskola. Är det inte gulligt så säg!?

Jag verkar åtminstone ligga i tiden vad gäller att göra egen korv! Jag har fått nys om den här boken av Kristofer Frantzén. Tyvärr kommer den inte ut förrän i mars. Tills dess ska jag prova recept från salsus.se och fortsätta bolla idéer med min lokale slaktare på Pieras livs i Hötorgshallen. Kanske en korvmakarkurs på Taylor and Jones också.

Snart dyker det upp ett recept på timjanskorv. På en sajt nära dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar